Основни данни: | |
Статус | Утвърдено |
Статус на изпълнение | |
Субект по ЗЕУ | Министерски съвет и неговата администрация |
Име на документа | Наименованието на проекта е: "Подобряване на процесите, свързани с предоставянето, достъпа и повторното използване на информацията от обществения сектор" Наименованието на дейността е: "Развитие на Платформата за достъп до обществена информация" |
Дата на публикуване | 14-03-2022 |
Дата на утвърждаване от ДАЕУ | 29-01-2021 |
Допълнителни данни: | |
Номер на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ | |
ЕБК кодове | |
Цел/и на проектното предложение | Платформата за достъп до обществена информация е единствена по рода си информационна система за заявяване и получаване на обществена информация от широк кръг задължени субекти.Чрез платформата заявления за достъп до информация могат да се отправят до 590 институции. Броят на заявленията на годишна база нараства в пъти през 2020 г, в сравнение с 2019 г. (За 2019 г. са подадени 336 заявления, а за 2020 – 2344 заявления). Двете години от функционирането на платформата разкриха необходимост, от една страна, за усъвършенстване на някои от действащите ѝ функционалности, а от друга страна за изграждане на нови функционалности, чрез които по-адекватно да се отговори на завишения потребителски интерес към нея. Целта на дейността е да се развие платформата, така че тя да се превърне в основен източник за предоставяне на обществена информация, генерирана и публикувана от възможно най-широк кръг задължени субекти. |
Показатели | Друг: 0/1 |
План за изпълнение: | ||
461 | Предмет на обществената поръчка | |
461 | Дата на обявяване на процедурата | |
461 | CPV кодове | |
461 | Необходим финансов ресурс (общо) | 140360.0 |
461 | Описание |
1.По отношение на административния панел на Платформата: - разширяване на правомощията на администраторите и модераторите; - разширяване на възможностите за обработване на заявленията; - интеграция с други действащи регистри със задължени субекти; - нова структура на задължените субекти; -усъвършенстване на статистическия модул и на бизнес процесите при търсенето. 2. По отношение на потребителския панел на Платформата: - промяна на реквизитите на заявлението; - въвеждане на полета с помощна информация за всяко действие на заявителя; - нова визуализация на началната страница II. Създаване на нови функционалности: - включване на органите на съдебната власт (съд, следствие и прокуратура) като задължени субекти на Платформата; - създаване на възможност за публикуване на Платформата на заявления, подадени извън нея до задължени субекти на Платформата. III. Поддръжка и отстраняване на грешки IV. Подготовка на обновен наръчник за ползване на платформата |
461 | Пореден номер | 5 |
461 | Начин на изпълнение |
Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен, за проекта, изпълнител чрез процедура за възлагане на обществена поръчка. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи : 1. събиране на предложения за усъвършенстване на действащи функционалности чрез онлайн въпросници и/или фокус група от заинтересованите лица (потребители на Платформата, администратори-модератори, длъжностни лица по достъпа до информация, юристи, ИТ специалисти и др.). 2. подготовка на техническа спецификация за развитие и поддръжка на Платформата за достъп до обществена информация, съгласно изискванията на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги; 3. съгласуване на техническата спецификация с Държавната агенция „Електронно управление”; 4. провеждане на процедура за обществена поръчка и избор на изпълнител. |
461 | Дейност | Развитие на Платформата за достъп до обществена информация |
Прикачени Технически спецификации: |