Основни данни: | |
Статус | Утвърдено |
Статус на изпълнение | |
Субект по ЗЕУ | Министерство на транспорта и съобщенията |
Име на документа | „Подкрепа за подобряване на материално-техническата база" |
Дата на публикуване | 12-03-2025 |
Дата на утвърждаване от ДАЕУ | 20-08-2024 |
Допълнителни данни: | |
Цел/и на проектното предложение | Целта на проекта е със закупуването на ново, съвременно техническо и офис оборудване да съкрати сроковете за изпълнение на административните дейности и улесни работата на служителите на УО, които са пряко ангажирани с подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на ПТС. Това ще допринесе за създаване на по-продуктивна работна среда и условия за укрепване на административния капацитет на УО. Подновената материално-техническа база с осигурената компютърна, периферна и офис техника с параметри, отговарящи на технологичните изисквания, нисък разход на енергия, по изискванията за надеждност и устойчивост на инвестициите, финансирани със средства от ЕС, ще допринесе за по-ефективно и ефикасно управление и изпълнение на Програма „Транспортна свързаност" 2021-2027 г. Новата техника ще осигури гарантиране на изискванията за мрежова и информационна сигурност, чрез гарантиране на достъпност, наличност и конфиденциалност на информацията, необходима за служителите за ефективното изпълнение на задачите им. В проекта е предвидено и заплащане на абонаменти, еднократни и периодични такси за поддръжка и инсталация на софтуер, домейн на интернет сайтове-собственост на УО. С осигуряването на канцеларски материали, копирна хартия и други консумативи ще се осигури работният процес на Дирекцията. Обезпечаването на режийните разходи и такси за материално-техническата база, като асансьори, климатици, охрана, студена вода, ел. енергия и топлоенергия, ще допринесе за осигуряване на базовите потребности. Закупуването на нови моторни превозни средства, осигурява мобилността при служебни пътувания на екипи от УО на ПТС. |
Показатели | Функциониращи електронни ключови регистри и осигурен достъп на гражданите до тях: /0 Внедрени сигурни технологии за обмен на данни: /0 Приложени политики и процедури за мрежова и информационна сигурност: /0 Внедрени стандарти за управление на работните процеси в администрацията и предоставянето на електронни административни услуги: /0 |
План за изпълнение: | ||
3095 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2650000.00 |
3095 | Описание |
С цел постигане на необходимите нива на информационна сигурност, оптимизация на работните процеси, повишаване на енергийната ефективност, намаляване на енергийния отпечатък и осигуряване на среда за работа на служителите от дирекция КПП, съобразена със съвременните технологии при работата е идентифицирана необходимост от доставка на следното оборудване и софтуер: Работни станции и мобилни устройства Лаптоп Лаптоп за видеообработка Монитор Докинг станция Безжична мишка и клавиатура Мобилни телефони Копирни машини Система за управление на печата Цветна мултифункционална копирна машина А3 Цветна мултифункционална копирна машина А4 Софтуер Microsoft Office 3D AutoCAD Adobe Creative Cloud Windows 11 Pro Windows Server 2022 Datacenter Windows Server 2022 Datacenter CAL (16 core) AbbyyFine Reader 16 Adobe Acrobat Pro CorelDRAW Graphics Suite Microsoft System Center 2022 Лиценз за управление на печат SafeQ Антивирусни програми Мрежово оборудване 48 порта POE+ суич Шкаф климатизиран Дисков масив Сървър Непрекъсваемо токозахранване Лентово устройство/offline archive Точки за достъп до безжичната мрежа Управление на безжична мрежа* Стандартизация Внедряване на стандарт ISO 27001 - С-ми за управление на сигурността на информацията Предвид срока на програмата до 2029 г. и с цел по-висока икономическа ефективност, следва предвидения за доставка хардуер, софтуер и сертификация да бъде закупен и внедрен с удължена гаранция и ресертификация в рамките на 5 години. Детайлна обосновка на необходимостта от закупуване на предложените компоненти и описание на решението е дадено в приложение** Офис обзавеждането, което е собственост на Д КПП е неизменна част от материалните активи, необходими за работата на служителите й. В обхвата на Дейност 1 са включени и разходи за закупуване на ново офис обзавеждане, при възникнала необходимост от ново или подмяна на старо. В дейността е предвидено и обезпечаване на мобилността при придвижване на експертите - необходима за изпълнението на служебните им задължения, като проверки на място, събития по "Стартиране на строителните дейности", "Въвеждане в експлоатация", работни срещи, визити с представители на ЕК и др. При анализ направен за предишен програмен период, служителите са осъществили 144 бр. проверки на място. За същия период са осъществени и пътувания с цел проследяване на мерките по публичност на различни места в страната. Броят на служителите, на които се налага да пътуват регулярно във връзка с проследяване на изпълнението и контрола на проекти по ПТС в рамките на дирекция КПП е около 40 човека. Предвидено е закупуването на 3 бр. моторни превозни средства, с които могат да пътуват различни екипи до различни точки на страната. В следствие на това ще се оптимизира работата и изпълнението на преките задължения на служителите в УО на ПТС, както и работните дейности свързани с организиране на проверки на място, проверки на приключили проекти, съгласно чл. 71 "Дълготрайност на операциите" от Регламент 1303/2013, във връзка с упражняване на засилен мониторинг, предвид поет ангажимент от ЕК, по проекти, за които има разследване или проверка от контролиращите органи, отговарящи за разходването на европейски средства. Технически характеристики и изисквания към транспортните средства, включително изискванията към гаранционното обслужване ще бъдат заложени в техническата спецификация към обществената поръчка. Проектът предвижда обезпечаване на материални и нематериални активи, необходими за изпълнението на служебните задължения и функции на служителите в в дирекция КПП - в случаи, които водят до бракуване, подмяна и закупуване на нови отговарящи на конкретните характеристики, посочени от УО на ПТС, необходими за експлоатацията им. * Приложение 1 по Дейност 1 **Приложение 2 по Дейност 1 |
3095 | Пореден номер | 1 |
3095 | Начин на изпълнение |
Начинът на изпълнение на Дейност 1 е основан на проучени предварително потребности по отношение на доставки и услуги, обезпечаващи нормалното функциониране на материално-техническата база, използвана от служителите на дирекция КПП. Доставката на необходимите материални и нематериални активи, в зависимост от стойността им, ще се извършва след провеждане на открита/и процедура/и по ЗОП и ще се съобрази с цикъла на обществените поръчки. Видът и количеството на консумативите (тонери, барабани и други части за печатащата техника) ще бъдат уточнени след закупуване на техниката. Закупуването на материалните и нематериални активи под праговете по ЗОП задължително ще се базира на пазарно проучване. Разходите по дейността ще се отчитат съгласно действащата нормативна уредба, чрез разходооправдателни документи, към които се прилагат платежни документи и банкови извлечения. Наем на активи, лизинг, покупка и/или застраховане на оборудване са допустими за финансиране и ще бъдат използвани при възникнала необходимост. Активите ще се водят на отчет в Д КПП, съгласно действащите вътрешни правила в МТС. Проектът покрива допустимите разходи по посочените дейности на база действащите към датата на подаване на ФК договори, споразумения и последващи сключени договори и споразумения, във връзка с обезпечаване на доставките и услугите за материално-техническата база на дирекция КПП. Покриват се и допустимите разходи на база на одобрени доклади/докладни записки за доставки и услуги под праговете по ЗОП, за които предварително е направено пазарно проучване. - При доставки под праговете на ЗОП, тяхното изпълнение задължително ще се базира на пазарно проучване и пазарна цена. - Видът и количеството на консумативите (тонери, барабани и други части за печатащата техника) ще бъдат уточнени след закупуване на техниката и доставките ще се извършват по процедурата на вътрешен конкурентен избор по ЗОП. Доставката на транспортни средства се предвижда да бъде възложена след провеждане на обществена поръчка по реда на ЗОП. Процедурите обект на ЗОП, в тази дейност, може да се извършат с една или повече поръчки. Към тази дейност има извършени плащания, които са направени преди одобрението на настоящата бюджетна линия, на база сключени договори и споразумения.* *Приложение 3 по Дейност 1 |
3095 | Дейност | Закупуване на материални и нематериални активи |
3096 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2050000.00 |
3096 | Описание |
Дейността ще обезпечи материално-техническата база и работния процес на служителите в дирекция "Координация на програми и проекти", чрез финансиране на разходите за такси и услуги, свързани с експлоатацията и поддръжката й, както на компютърната, периферна и мобилна техника. Поддръжката на софтуера закупен по Дейност 1, домейн на интернет сайтове - собственост на УО и прилежащите такси към тях също са предмет на тази дейност, включително предвидените лицензи, които ще бъдат закупени и/или обслужвани по Дейност 2 са: Microsoft Office; 3D AutoCAD; Adobe Creative Cloud; Windows Server 2022 Datacenter (ОЕМ); Windows Server 2022 Datacenter CAL (16 core); AbbyFine Reader 16; Adobe Acrobat Pro; CorelDRAW Graphics Suite; Microsoft System Center 2022; Лиценз за управление на риска Paliside; MS Project; Canva и други, ако е идентифицирана необходимост. Към новозакупените софтуери и лицензи ще започне начисляване на такси след 5 година - поради наличието на включена гаранционна поддръжка от производителя, която се предлага със закупуването на продуктите. По тази дейност се обезпечават всички задължителни текущи разходи, свързани с експлоатацията на транспортните средства, които подпомагат работата на УО на ПТС - гориво, поддръжка, ремонт и обслужване на транспортните средства, годишни технически прегледи, застраховки, такси, нотариални и данъчни услуги, вкл. закупуване на резервни части. Транспортните средства ще бъдат брандирани в съответствие с изискванията за информация и публичност. За обезпечаване на базовите потребности за офис помещенията на Д КПП е планирано покриване на регулярните такси, които включват режийни разходи за студена вода, електроенергия и топлоенергия; поддръжка на асансьори, климатици; осигуряване на денонощна охрана; разходи за месечни такси за мобилни телефони и интернет за служебните телефони и други устройства на служителите на УО на ПТС. |
3096 | Пореден номер | 2 |
3096 | Начин на изпълнение |
Дейността предвижда регулярно или еднократно плащане на посочените такси и услуги, в зависимост от техния характер. Към тази дейност има извършени плащания, които са направени преди одобрението на настоящата бюджетна линия, на база сключени договори и споразумения.* *Приложение 4 по Дейност 2 |
3096 | Дейност | Такси и услуги |
Прикачени Технически спецификации: |