Основни данни: | |
Статус | Утвърдено |
Статус на изпълнение | |
Субект по ЗЕУ | Агенция за социално подпомагане |
Име на документа | МОДЕРНИЗИРАНЕ НА СИСТЕМИТЕ ЗА СОЦИАЛНА ЗАКРИЛА В АГЕНЦИЯТА ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ |
Дата на публикуване | 12-03-2025 |
Дата на утвърждаване от ДАЕУ | 19-12-2024 |
Допълнителни данни: | |
Цел/и на проектното предложение | Този проект е разработен в съответствие с Приоритет 2 “Социално включване и равни възможности”, като целите му са синхронизирани с неговата специфична цел 3, а именно да модернизира системите за социална закрила, включително насърчаване достъпа до социална закрила, с особен фокус върху децата и групите в неравностойно положение и подобряване достъпността, включително на хората с увреждания. Основна цел на проекта е да се осигури възможност за реализиране на предвижданите реформи чрез: модернизиране на дейността на АСП като администрация, изпълняваща държавната политика по социално подпомагане и социална закрила; повишаване качеството на предлаганите услуги чрез тяхното гъвкаво използване и облекчаване на достъпа до тях; модернизация и трансформация на процесите по организация, експертиза, съхранение и използване на електронните документи и повишаване на ефективността и ефикасността на работа в системата на АСП, както и дигитализация на архивите й; квалифицирана подкрепа за повишаване на професионалните умения, знания и нагласи на служителите с цел постигане и поддържане на професионална компетентност, гарантираща високо качество на предоставяната подкрепа и услуги; инвестиране в човешкия капитал посредством провеждане на супервизии и обучения по теми, пряко свързани със специфичните дейности на администрацията. Чрез супервизията се очаква повишаване качеството на работата посредством подобряване на работната среда; професионално развитие на социалния работник, включително личностно развитие; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната компетентност в социалната работа. За задоволяване комплексните потребности на децата и семействата от уязвими групи са приложими действия, които налагат интегриран междуинституционален подход за създаване на условия, които в пълна степен да отговорят на потребностите на тези деца и семействата им и да гарантират техните права и интереси във всички сфери на обществения живот. Поради това, сред основните цели на проектното предложение е подобряване на междусекторното сътрудничество и ефективното използване на всички ресурси на общността. Продължаващият процес по деинституционализация в грижата за децата в изпълнение на Националната стратегия „Визия за деинституционализация на децата в Република България” и Плана за действие за нейното изпълнение налага изискването след закриване на специализираните институции за деца, дейностите и мерките да се насочат към повишаване на капацитета на системата за закрила на детето и развитието на социални услуги в общността. С цел осигуряване на равен достъп до социални услуги за всички лица, които имат нужда от тях, в ЗСУ е регламентирано планиране на национално ниво на социалните услуги, които се финансират от държавния бюджет. Националното планиране е особено важно като основание за определяне пакета от социални услуги на ниво община и област, за които следва да се осигури финансиране от държавния бюджет. |
Показатели | Функциониращи електронни ключови регистри и осигурен достъп на гражданите до тях: /0 Внедрени сигурни технологии за обмен на данни: /1 Приложени политики и процедури за мрежова и информационна сигурност: /0 Внедрени стандарти за управление на работните процеси в администрацията и предоставянето на електронни административни услуги: /0 |
План за изпълнение: | ||
3473 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2142333.98 |
3473 | Описание |
Към момента Агенция за социално подпомагане разполага с Горещ телефон в ЦУ на АСП и по един обявен телефон на териториалните структури за консултация, което затруднява потребителите на услуги. Създаването на единен безплатен телефон ще улесни и облекчи достъпа на потребителите до консултации. Чрез изграждане на единен кол център се цели въвеждане на пилотно нов подход, облекчаващ обслужването на граждани от една страна и облекчаване на териториалните структури от друга страна. Предвижда се след внедряването поетапно да се спрат наличните към момента телефони, които са платени за потребителите и да остане единствено кол центъра като по този начин се осигури устойчивост. За целта ще се реализират следните дейности: 1.1. Създаване на консултантско звено за предоставяне на телекомуникационни услуги на гражданите. 1.2. Наемане услуга по предоставяне на специализиран, единен безплатен номер за предоставяне на информация и консултация на гражданите по въпроси от компетенцията на АСП и обучение на служители за работа със системата. |
3473 | Пореден номер | 1 |
3473 | Начин на изпълнение |
Поддейност 1.1–Гаранция за ефективната дейност на кол центъра по предоставянето на услуги е осигуряването на дейностите по проекта с необходимите човешки ресурси и капацитет. За обезпечаване на дейността ще бъде създадено консултантско вено, в което ще бъдат наети 5 служителя, които ще обслужват кол центъра. Назначаването на консултанти има за цел да укрепи административния капацитет на АСП, както и да се създаде ефективна система за информационно-консултантски услуги, осъществявани чрез единен кол център. На наетите служители ще бъдат определени наставници, служители на АСП, които да подпомагат работата им. Поддейност 1.2. Чрез наемането на услуга по предоставяне на кол център, включващо доставката на оборудване и софтуер, ще се осигури съвременна работна среда, която да даде възможност за ефективно обслужване и подобряване качеството на услугата. В рамките на дейността ще бъде извършено наемане на единен телефонен номер, който да позволява едновременната работа на всички оператори в кол центъра за приемане и обработка на запитванията на гражданите. Обажданията до този номер следва да са безплатни за потребителите на кол центъра. Единният номер ще бъде нает за периода на проекта. Наемането на услугата по предоставяне на кол център ще включва обучение на консултантското звено и служители в ЦУ на АСП за работа със специализирания софтуер. За поддейност 1.2 има предоставено в прикачените файлове на проекта съкратено техническо задание, на базата на което е изисквана индикативна оферта |
3473 | Дейност | Дейност 1 Подобряване на достъпността до административни услуги чрез изграждане на единен кол център в АСП с безплатен телефон за потребителите на услуги, съответно стратегия за развитие и план за бъдещо управление. Осигуряване на свързаност на кол центъра с териториалните структури на АСП |
3474 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2102508.00 |
3474 | Описание |
Основна цел е разработване и внедряване на сигурна, достъпна и високо технологична система за Е-dрхивиране в АСП и ТП. От 2015г. в АСП е внедрена Интегрирана информационна система-ИИС включваща три функционално обособени модула:Социално подпомагане,Социални услуги и социално включване и Закрила на детето.В обхвата на автоматизация на ИИС попадат оперативно изпълняваните дейности, свързани със соц. подпомагане, соц. услуги и закрила на детето във всички организационни звена в агенцията-ЦУ на АСП, РДСП и ДСП. Изцяло се използват ел.входящи дневници с цел намаляване времето за обслужване на клиентите на АСП и въвеждане на принципа „За обслужване на едно гише”. Всички админ. услуги, предоставяни от РДСП и ДСП на АСП се извършват чрез системата.В системата не се сканират оригиналните документи, които лицата подават при кандид., а ръчно се въвеждат данните от заявл. и се създава електронно досие в системата.Не е предвидена възможност и за импортиране на ел. докум. различен цифров формат. В рамките на дейността ще бъде разработена система за ел. архив, която да бъде интегрирана към съществуващата ИИС на АСП. Новата система цели да улесни процеса на сканиране и дигитализация на ръчно попълнени бланки, които не се съхраняват в ИИС. Ще бъдат разработени модул за сканиране на документи, който ще се използва за сканиране на наличните активни досиета и модул за обработка и съхранение на сканираните документи. Предвижда се вграждане на OCR софтуер за конвертиране на скан. изображения в машинно читаем формат, както и автом. зареждане на данни от сканираните заявления в уеб базираната ИИС. Системата ще има възможност за въвеждане на метаданни, описващи всеки сканиран документ (Заявление-декларация/Заповед)–вид на заявлението или основание за отпускане на помощта, задължително имена и идентификатор(ЕГН/ЛНЧ)на гражданина, входящ номер на заявлението/преписката от ИИС и опционално–номер на документ за самоличност и гражданство. Системата трябва да предоставя интерфейси(уеб услуги)за интеграция с ИИС, които при запитване по идентификатор на лицето или входящ номер на заявление да предоставят мета данните на документите, както и сканираните изображения или url(един или повече) към изображенията. Ще се разработи модул за работа с устройства за четене на лични документи с цел да се автоматизиране процеса на въвеждане на паспортни данни и модул за обработка и съхранение на сканирани документи. Изпълнението на дейността ще допринесе за модернизация и трансформ. на процесите по организация, съхранение и използване на ел. досиета на всички бенеф. на соц. подпомагане. АСП предоставя 40 админ. услуги, като 34 от тях се предоставят по ел. път чрез Портал на ел. управление. Всички админ. услуги, свързани със соц. подпомагане, соц. услуги и ЗД се обработват чрез ИИС на АСП. Чрез същия канал е осигурена възможност и за подаване на документи, запитвания, предложения и сигнали, които се регистрират и обработват ръчно чрез интегрираната информационна система за документооборот. Наличието на повече от един официален регистър и различния характер на постъпващите докум. чрез ССЕВ налага ръчна обработка на постъпилите докум. Интеграцията на ССЕВ с информационната система за документооборот и ИИС на АСП и въвеждането на автоматичен робот ще осигури възможност за автом. разпределяне на докум. и автоматизирана обработка на информацията от електронните заявления, постъпили чрез ССЕВ. Автом.запис на инф., регистрацията на заявленията в съответния входящ дневник ще позволи и автомат. отговор с входящ номер до подателя. Интеграцията на системата ще автомат., модернизира и облекчи процеса при подаване на заявления и документи чрез ССЕВ. За подпом. на процеса, намаляване на админ. тежест и облекчаване на обслужването, както и автом. процес по е-архивиране за електронните заявл. ще се закупи и достави автомат. робот, за автоматизирано четене на подадени документи и ще се доработят ИИС и Интегрираната информационна система за документооборот, с цел интеграция със ССЕВ. |
3474 | Пореден номер | 2 |
3474 | Начин на изпълнение |
Ще се реализират следните дейности 2.1.Разработване и внедряване на сигурна, достъпна и високо технологична система за Е-архивиране в АСП и териториалните поделения 2.2.Фирмата изпълнител ще проведе обучение на 40 служители от АСП и териториалните дирекции за работа със системата за е-Архивиране на досиетата на потребителите на социално подпомагане, социалните услуги и закрила на детето 2.3.Доставка на необходимото оборудване – 350 скенери за документи и 350 четци за лични документи, които ще се използват в ЦУ, 28 РДСП и 147 ДСП за сканиране на хартиените документи и личните карти при подаване на заявления с цел автоматизиране на процеса по въвеждане на данни в ИИС на АСП 2.4.Разработване и внедряване на автоматизиран робот, за автоматизирано четене, разпределяне и регистриране на подадени документи Подд 2.1. и 2.2. В рамките на тази дейност се планира да се разработи и внедри сигурна, достъпна и високо технологична система за Е- архивиране в АСП и ТП. Изпълнителят на тази под дейност ще бъде избран по реда на ЗОП- външен изпълнител с опит при разработване и внедряване на информационни системи и системи за е-архивиране. Изгражданата система ще изпълнява изискванията на чл. 30 на ЗЕУ ТС за Разработване и внедряване на сигурна, достъпна и високо технологична система за Е-архивиране в АСП и ТП ще бъде разработена в съответствие с изискванията на чл. 58а от Закона за електронното управление. Продълж. 24 месеца Поддейност 2.3. Доставка на необходимото оборудване – 350 документални скенери и 350 четци за лични документи В рамките на поддейността се предвижда да бъдат доставени 350 скенери за документи и 350 четци за лични документи за Центровете за административно обслужване АСП. Изпълнителят на тази поддейност също ще бъде също избран по реда на ЗОП на база изготвена техническа спецификация. Продълж.12 месеца Поддейност 2.4 в рамките на тази дейност ще се внедри автоматизиран робот за четене, разпределяне и регистриране на подадени чрез ССЕВ заявления и документи; ще се направи интеграция на робота с ИИС на АСП, ИИС за документооборот и ССЕВ;Целта е да се автоматизира процесът по обработка при подаване на заявления за предоставяне на АУ и ЕАУ чрез автоматизиран робот. ЕАУ се заявяват чрез Портала на електронното управление egov.bg чрез Ел. форми за заявяването на ЕАУ, разработени и достъпни в портала. Продължителност 35 месеца Изпълнението на дейността ще допринесе за модернизация и трансформация на процесите по организация, съхранение и използване на електронните досиета на всички бенефициенти, на социално подпомагане. За поддейности 2.1, 2.4 има предоставени в прикачените файлове на проекта съкратени технически задания, на базата на които са изисквани индикативните оферти. Преди разработване и съгласуване на ТС по проекта ще бъде изготвен анализ от гледна точка на това дали е необходимо разработка на подобен робот, или внедряване и конфигуриране на вече разработен робот. |
3474 | Дейност | Дейност 2 Разработване и внедряване на сигурна, достъпна и високо технологична система за електронно архивиране (е-Архивиране) на досиетата на потребителите на социално подпомагане, социални услуги и ЗД и интеграцията й към ИИС на АСП, с цел мониторинг на отпусканите помощи по различните нормативни основания. Осигуряване на хардуерни устройства във връзка с новата система за нуждите на ТП на АСП |
3475 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2008926.52 |
3475 | Описание |
За цялостното внедряване на кол центъра и системата за електронно архивиране е необходимо да се извършат следните дейности 3.1. Създаване на вътрешен екип за обезпечаване и подпомагане на дейностите по изпълнение и подпомагане на работата на кол центъра. 3.2. Обучение и наставничество на служителите от консултантското звено на кол центъра 3.3. Обучение на служители от териториалните дирекции за работа със системата за електронно архивиране. 3.4. Сканиране на наличните към момента хартиени досиета и зареждането на сканираните документи в системата |
3475 | Пореден номер | 3 |
3475 | Начин на изпълнение |
Поддейност 3.1. - Създаването на вътрешен екип от трима служители в ЦУ на АСП ще подпомогне дейностите по осигуряване на дейността на кол центъра. Екипът следва да извърши: - анализ и описания на добри практики, - разписване на характеристики и изисквания за подбор на оператори за работа в кол центъра; - разработване на изисквания за наставници – експерти, служители на Агенцията; - Определяне на наставници на служителите, обслужващи кол центъра; - създаване на моделен проект - система за дейността на кол центъра - Разработване на наръчник, включващ казуси и теми, свързани с нормативната база, с която работи Агенцията и компетенции за работа с клиенти. Екипът ще актуализира материалите при промяна или необходимост. - Създаване на система за: поддържане на компетентностите на консултантите от кол центъра; осъществяване на връзки между консултантите и служителите – и клиентите; публичност и отчетност на дейността на кол центъра. Поддейност 3.2. За ефективната работа на кол центъра при предоставяне и достъп до информация от работещите в него служители е нужно те да притежават специфични познания и умения както при работата със системата, така и при осъществяването на контакт с потребителите, като следва непрекъснато да поддържат и развиват тези компетенции. За постигането ще се проведе въвеждащо и поддържащо обучение, включващо: Въвеждащо обучение включващо - работа със системата, процедура за предоставяне на административни услуги,- ефективна комуникация с клиенти. Поддържащо обучение за служители: - промени в политиките, функциите, структурата на администрацията, промени в административните услуги, изисквания за публичност и отчетност на работата на кол центъра. За ефективното изпълнение на дейността на кол центъра, на служителите ще бъдат определени наставници, служители на АСП, които ще подпомагат работата на кол центъра през целия период. Поддейност 3.3.Предвижда се обучените от фирмата изпълнител 40 служители да проведат обучение на общо 600 служители от териториалните дирекции Поддейност 3.4.Създаване на вътрешен екип от служители от териториалните дирекции за обезпечаване на дейностите по първоначалното изграждане на електронен архив (сканиране на хартиени досиета ) и зареждането им в системата. Определяне на служители от АСП и териториалните структури, които следва да сканират наличните хартиените досиета на всички потребители на АСП и тяхното зареждане в информационната система. На база на броя на реално подпомаганите лица и семейства в ИИС (брой активни досиета) ще бъдат определени и броя на служителите за всяка ДСП (средно около 2-3 служители от ДСП) или общо 600 служители. |
3475 | Дейност | Дейност 3 Провеждане на обучения във връзка с новосъздадения кол център и нововъведената система за електронно архивиране |
3476 | Необходим финансов ресурс (общо) | 1302896.85 |
3476 | Описание | С цел повишаване качеството на предоставяните от териториалните поделения на АСП услуги е целесъобразно въвеждане на видеонаблюдение в работните помещения на териториалните поделения на АСП. Целта на видеонаблюдението е извършване на контрол на работния процес, по повод зачестилите през последните години нападения над социални работници при изпълнение на служебните им ангажименти. Липсата на охрана в изградените приемни, част от които са ситуирани в самостоятелни сгради, където се извършва административно обслужване на физически и юридически лица, също е предпоставка за възникване на рискови ситуации по отношение безопасността на служителите на ДСП и гражданите. Регистрирани са множество случая, в които се е налагало търсене на съдействие от органите на реда както за справяне с критичната ситуация, така и за защита на здравето и живота на работещите. Тези обстоятелства налагат необходимостта от изграждане на видеонаблюдение в помещенията, с цел превенция на риска, подобряване условията на труд и съответно повишаване качеството на услугата. Необходимо е да се изгради система, включваща доставка на необходимо оборудване за видеонаблюдение, изграждане на комуникационна свързаност, позволяваща наблюдение и запис на събития в приемните на териториалните структури и поддържане на нейната работоспособност. |
3476 | Пореден номер | 4 |
3476 | Начин на изпълнение | В рамките на тази дейност се планира да се изгради система за видеонаблюдение, включваща доставка на оборудване, изграждане и гаранционна поддръжка на системата за видеонаблюдение. Изпълнителят на тази дейност ще бъде избран по реда на ЗОП- външен изпълнител с опит при разработване и внедряване на системи за видеонаблюдение |
3476 | Дейност | Дейност 4 Превенция на риска с цел повишаване качеството на услугата и сигурността на служителите |
3477 | Необходим финансов ресурс (общо) | 201760.00 |
3477 | Описание |
АСП предоставя 40 административни услуги. Към момента АСП предоставя 34 електронни административни услуги чрез Портал на електронното управление. Предвид малкия брой подадени заявления чрез този канал за достъп е необходимо да се популяризира заявяването на услуги по електронен път . За целта ще се реализират следните дейности: 1.1.Разработване на видеоклип с указание за използването на системата и начините на заявяване на услугата. 1.2.Разработване на брошури за популяризиране на каналите за заявяване на електронни административни услуги. 1.3. Разпространение на реклама в печатни и медийни издания на информация и реклама. |
3477 | Пореден номер | 5 |
3477 | Начин на изпълнение |
Поддейност 1.1. Разработване на видеоклип с указание за използването на системата и начините на заявяване на услугата. И публикуването му на електронната страница на АСП. Разработването и публикуването на клипа освен популяризиране на начина на заявяване ще облекчи и потребителите при заявяван на услугата. Поддейност 1.2. Разработване на брошури за популяризиране на каналите за заявяване на електронни административни услуги. Ще бъде разработена брошура на хартиен носител и брошура в електронен вид за разпространение в териториални структури на АСП с цел популяризиране на канала за предоставяне на електронни административни услуги. Предвижда се разработка и дизайн на брошурата и отпечатване на 100 000 бр. брошури за разпространение. Поддейност 1.3. Разпространение на реклама в печатни и медийни издания на информация и реклама. Разпространението в печатни и медийни предавания цели достигане до по широката общественост и популяризиране на предоставянето на електронни административни услуги |
3477 | Дейност | Дейност 5 Развитие и популяризиране използването на електронни административни услуги, чрез разработване, публикуване и разпространение на видеоклипове, брошури, материали и разпространение в медийни и телевизионни предавания |
3478 | Описание |
Поддейност 1. Провеждане на регулярни, надграждащи и профилирани (специализирани) обучения по отделни теми в области от компетентността на администрацията – социална закрила, хора с увреждания, социални услуги и закрила на детето Основните цели на тази дейност са свързани с: повишаване на мотивацията на служителите; подобряване на професионалната им компетентност за по-ефективно и качествено изпълнение на задълженията им; усъвършенстване на знанията и практическите умения в съответствие с нормативните промени и индивидуалните потребности на децата, обект на закрила, и техните семейства. Реформата в сферата на социалните услуги и постигането на по-добро управление на системата за социално подпомагане чрез 3-те основни компонента – социални помощи, социални услуги и закрила на детето, изисква постоянни инвестиции за повишаване на институционалния капацитет на служителите на АСП. В рамките на поддейността се предвижда включването на лицата, заети в системата на АСП в регулярни, надграждащи и специализирани обучения на различни теми по професионални направления. • закрила на детето; • социална закрила; • права на хора с увреждания и социални услуги. Поддейност 2. Индивидуална и групова супервизия, като задължителен компонент при подпомагащите професии с оглед поддържане компетентността на специалистите Целта на тази поддейност е да се подкрепят служителите на отделите ЗД, СЗ, ИОХУСУ и ИОХУСУСЗ в страната чрез осигуряване на индивидуална и групова супервизия. Супервизията е задължителен компонент от подкрепата, дължима на служителите от т.нар. помагащи професии, сред които се числят и социалните работници. Същата има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите и снижаване на напрежението, с цел превенция на професионалното прегаряне. Потребностите от супервизия се обосновават с високите нива на психическо натоварване при директна работа с представители на различни рискови групи, силна емоционална ангажираност, значителен обем отговорности в ежедневната работа и динамиката в нормативната уредба. Чрез специализираната подкрепа от професионалисти в областта на супервизията ще се повиши ефективността на работата, професионално и личностното развитие, което от своя страна има възможност да повлияе позитивно и на работната атмосфера. |
3478 | Пореден номер | 6 |
3478 | Начин на изпълнение |
Подд.1 Провеждането на регулярни, надграждащи и профилирани (специализирани) обучения по отделни теми в областите от компетентността на администрацията – социална закрила, хора с увреждания, социални услуги и закрила на детето, чрез които се цели повишаване на мотивацията на служителите; подобряване на професионалната им компетентност за по-ефективно и качествено изпълнение на задълженията им; усъвършенстване на знанията и практическите умения в съответствие с нормативните промени и индивидуалните потребности на децата, обект на закрила, и техните семейства. В рамките на една година ще бъдат проведени между 15 и 20 специализирани тридневни обучения на регионален принцип в 6-те района на планиране за служители от отделите СЗ, ИОХУСУ/ИОХУСУСЗ и ЗД или общо до 50 обучения за 3г. Предвижда се участието на двама лектори във всяко обучение. Времетраенето на обуч. ще бъде съобразено със спецификите на всяко едно тематично направление. Обучителите ще бъдат предварително избрани служители от ЦУ на АСП до 50, за които ще се осигури изплащане на възнаграждение съгласно Методиката за определяне, изплащане и възстановяване на разходите за възнаграждения на служителите в администрацията на централните и териториалните органи на изпълнителната власт. За всяко проведено обучение ще се изготви програма и презентации от водещите на обученията. Във всяко обучение ще бъдат включени средно по 30 служ.- средно до 500 лица год., или до 50 обучения за до 1500 обучени лица за 3 г. Подд.2 Планира се провеждане на една групова и две индивидуални супервизии годишно за период от 3 г. за всички служители от в ОЗД, ОСЗ, ОИОХУСУ и ОИОХУСУСЗ в страната, които ще се проведат на техните работни места в ДСП.Изпълнителят ще бъде избран по реда на ЗОП - организация с опит при провеждане на супервизии. Планирано е да се проведат не по-малко от 2 500 часа супервизия, в т.ч. групова и индивидуална за 4 500 служителя Подд.3 Предвижда се провеждане на общо 2 обучителни мероприятия годишно за средно по 220 служителя на година за всяко едно от обученията за подобряване уменията за работа в екип с цел превенция на проф. прегаряне, в което ще се включат директорите от ТП и ЦУ на АСП. Друг аспект, който ще бъде засегнат в обучителните мероприятия, е разработване на тактически план съвместно с представители от ЦУ на АСП по теми, свързани с изграждане медийния облик на АСП и фокус върху т.нар. кризисен PR - или поведение и реакции в медийното пространство и пред обществеността в ситуация на криза. При изпълнение на дейността се предвижда провеждане на общо 6 обучителни мероприятия за близо 1320 служителя за три години. Обученията се предвижда да бъдат с 3-дневна продължителност. За осигуряване логистиката на обученията по подд1и3 се предвижда да бъде подбран външен изпълнител по реда на ЗОП и това да бъде организация с опит при провеждане на събития от такъв характер, в т.ч. и наемането на специалисти по медийно представяне и консултанти по предотвратяване на професионално прегаряне. |
3478 | Дейност | Дейност 6 Осигуряване на обучения и супервизия на служителите на централно и териториално ниво |
3478 | Необходим финансов ресурс (общо) | 2403984.91 |
3479 | Необходим финансов ресурс (общо) | 0.00 |
3479 | Описание |
Поддейност 3. Подобряване на уменията за работа в екип с цел превенция на професионалното прегаряне и методическа подкрепа на служителите Умението за екипност от една страна е част от социалните и междуличностни умения, които водят до житейски и кариерни успехи, а от друга - в професионален план, насърчава сътрудничеството между служителите от администрацията, като по този начин спомага за подобряване на атмосферата на работното място и насърчава прилагането на непопулярни/нестандартни подходи в работата, базирани на споделен добър опит. Не на последно място, добрият имидж на АСП в публичното пространство представлява оценката за приемането на тази държавна институция и предприетите от нея действия от една страна, а от друга има отражение и върху правилното протичане на работните процеси с минимизиране на напрежението, характерно за работната среда. В рамките на организираните мероприятия - 6 на брой - (до 2 годишно или общо до 6 за периода на изпълнение на проекта), е предвидено провеждането на сесии, свързани с медийното представяне по различни злободневни теми, касаещи дейността на администрацията, обединени в една обща рамка: “Позитивното презентиране на дейностите на социалните служби като част от медийния облик и междуинституционалното взаимодействие”. В тази поддейност се предвижда да се включат както служители от териториалните поделения, така също и представители на централното управление на АСП. Поддейност 4 Разработване и внедряване на Уеб базиран портал за специализирани обучения за нуждите на Агенция за социално подпомагане, с цел повишаване административния капацитет. Предвид териториалния обхват на Агенцията, както и големия брой нормативни документи, с които работят служителите, както и честата промяна на законодателството, е необходимо разработване и внедряване на намиране на онлайн електронна платформа, която да позволява регулярни обучения за всички служители на Агенцията. Платформата ще се осигури възможност за провеждане на различни видове вътрешни общи и специализирани обучения. Предимството на електронната платформа е в нейната гъвкавост. Обученията ще се провеждат онлайн и в удобно за служителите време, под формата на предварително качени лекционни и видео материали, като ще има възможност за полагане на изпити (тестове). Тестовете следва да бъдат провеждани с цел атестация на всички служители на Агенцията и оценка на професионалните им компетенции. Наличието на портал за обучение е подходящо и поради многочисления състав и териториалния обхват на Агенцията в цялата страна и невъзможността да бъдат провеждани регулярни присъствени обучения, които биха били и значително по-скъпи. |
3479 | Пореден номер | 7 |
3479 | Начин на изпълнение |
Поддейност 3 При изпълнение на дейността се предвижда провеждане на общо 2 обучителни мероприятия годишно за средно по 220 служителя на година за всяко едно от обученията за подобряване уменията за работа в екип с цел превенция на професионалното прегаряне, в което ще се включат директорите на териториалните поделения и служители от ЦУ на АСП. Друг аспект, който ще бъде засегнат в обучителните мероприятия, е разработване на тактически план съвместно с представители от ЦУ на АСП по теми, свързани с изграждане медийния облик на Агенцията и специално внимание върху т. нар. кризисен PR - или поведение и реакции в медийното пространство и пред обществеността в ситуация на криза. При изпълнение на дейността се предвижда провеждане на общо 6 обучителни мероприятия за близо 1320 служителя за три години. Обученията се предвижда да бъдат с 3-дневна продължителност. За осигуряване логистиката на обученията по поддейности 1 и 3 се предвижда да бъде подбран външен изпълнител по реда на ЗОП и това да бъде организация с опит при провеждане на събития от такъв характер, в т.ч. и наемането на специалисти по медийно представяне и консултанти по предотвратяване на професионално прегаряне. Поддейност 4 - При изпълнение на дейността ще се разработи и внедри платформа за специализирани обучения; - Обучение на служители в ЦУ на АСП за администриране и работа с портала за обучения и ще се проведе обучение на служители в ЦУ на АСП за администриране и работа с портала за обучения. За поддейност 6.4 има предоставено в прикачените файлове на проекта съкратено техническо задание, на базата на което е изисквана индикативна оферта |
3479 | Дейност | Дейност 6 Осигуряване на обучения и супервизия на служителите на централно и териториално ниво - Продължение 1 |
3480 | Необходим финансов ресурс (общо) | 272187.50 |
3480 | Описание | Целта на менторството е да се окаже помощ на новопостъпилите социални работници в тяхното професионално развитие, както и да се сформира институционално кадрово ядро във всяко териториално поделение на агенцията. С изпълнението на тази дейност ще се ускори процеса на професионалното развитие на младия социален работник, за да развие способността си самостоятелно и ефективно да изпълнява задълженията си по длъжностна характеристика; ще се затвърди интереса на новоназначения социален работник и ще спомогне за укрепването му в екипа на съответното териториално поделение на АСП; ще допринесе за успешното адаптиране към работната среда и вписване в отделните функционални екипи. От друга страна в менторството ще се осъществява посредством използване на трудовия и професионален капацитет на служителите на АСП, с доказан професионализъм и опит като ценен ресурс, с цел осигуряване на приемственост и последователност в изпълнението на дейностите от функционалния обхват на териториалната единица |
3480 | Пореден номер | 8 |
3480 | Начин на изпълнение |
Изпълнението е предвидено да протича в работна среда, като 147 служители с доказан професионализъм поемат новоназначените около 200 служители в териториалното поделение кадри, и ги въвеждат плавно в работата, в т.ч. приложното законодателство, права и задължения, устройствен правилник на АСП, етични норми, йерархична стълбица, административен ред и колективни взаимоотношения. Предвижда се всеки директор на териториално поделение към АСП да определи служители, които ще осъществяват менторството. При новоназначени служители с нулев или предимно базисен опит в дейността, директорът на териториалното поделение ще има отговорност за организиране и административно обезпечаване на процеса по прилагане на менторството с оглед ускоряване развитието в професионалната сфера на външни за системата лица, както и осигуряване на по-сигурна среда за работа. Заплащането на менторите ще се извършва въз основа на Методиката за определяне, изплащане и възстановяване на разходите за възнаграждения на служителите в администрацията на централните и териториалните органи на изпълнителната власт, администрацията на органите на местното самоуправление и администрацията на органите на съдебната власт за управление и изпълнение на проекти и за участие в оценка на проектни предложения по оперативните програми, съфинансирани от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз. |
3480 | Дейност | Дейност 7 Осигуряване на ментори за период до 3 месеца за новоназначени служители |
3481 | Необходим финансов ресурс (общо) | 1012696.16 |
3481 | Описание |
Съгласно Закона за закрила на детето (чл. 6), дирекции „Социално подпомагане“ (ДСП) са органи за закрила на детето. Съгласно чл. 20 от цитирания закон специализиран орган за провеждане на политиката за закрила на детето в общината е ДСП, в която се създава отдел за закрила на детето. ДСП работи в сътрудничество и координация с държавни органи, доставчици на социални услуги и физически и юридически лица, които имат за предмет на дейност закрилата на детето. Подобряване на междуинституционалното сътрудничество и търсенето на подкрепа от останалите страни ангажирани в дейностите по закрила на детето ще доведе до своевременна реакция, базирана на конкретния случай и регламентиране на ясни роли и отговорности на ангажираните в процеса страни. |
3481 | Пореден номер | 9 |
3481 | Начин на изпълнение |
За подобряване на работата за провеждане на политиката за закрила на детето в сътрудничество и координация с държавни органи, доставчици на социални услуги и физически и юридически лица, които имат за предмет на дейност закрилата на детето, се планира провеждането на работни срещи на национално и местно ниво, семинари, конференции и съвместни обучения на национално и местно ниво с представители на МВР, МП, Прокуратурата, съда и общините. Ще се търси подкрепа от МВР, Прокуратура и съда за осигуряване на своевременна подкрепа в работата по тежки и комплицирани случаи. Прилагането на иновативен модел на комуникация, в който да бъдат ангажирани всички органи за закрила, ангажирани с конкретни дейности в подкрепа на работата по закрила на детето, ще подпомогне популяризиране на дейността на ОЗД сред широката общественост. Планира се провеждане на общо 20 работни срещи на национално ниво и 18 работни срещи на местно ниво за целия период на проекта. Чрез реализацията на тази дейност ще се осигури постоянен обмен на актуална информация и опит между служителите на ДСП/РДСП и институции и организации, имащи отношение в областта на закрила на детето – МП, МВР, прокуратура, РУО, РЗИ, представители на общински администрации, социални услуги в общността, неправителствен сектор. Основен акцент на провежданите работни срещи, обучения, конференции е обсъждане на текущите предизвикателства в ежедневната работа, промени и новости в нормативната уредба и стратегии за подобряване на взаимодействието и сътрудничеството в работата по случай на деца в риск и техните семейства риск. Работните срещи ще са на областно ниво с продължителност от по 3 дни, като участниците ще са служители от структурите на ОЗД-ДСП/РДСП от съответната област и представители на институции и неправителствени организации на местно ниво, ангажирани с дейности по закрила на детето Поддейност 1 Провеждането на работни срещи на национално ниво ще се извърши, като в рамките на проекта ще бъдат проведени 20 работни срещи, с до 50 участника всяка (40 представители на АСП - началници на ОЗД, директори на ДСП, директори на РДСП, директори и ръководство на ЦУ на АСП и 10 представители на МТСП, МВР, МП, ВСС, Прокуратура, общини, неправителствени организации и други). Продължителността на всяка работна среща ще бъде до три работни дни, реализирана по предварително изготвена програма. За осигуряване на логистиката на работните срещи ще бъде извършен избор на външен изпълнител по реда на ЗОП. Поддейност 2 Провеждането на работни срещи на областно ниво ще се извърши, като в рамките на проекта ще бъдат проведени общо 18 работни срещи, с до 30 участника всяка (20 представители на АСП - началници на ОЗД, директори на ДСП, директори на РДСП, директори и ръководство на ЦУ на АСП и 10 представители на МТСП, МВР, МП, ВСС, Прокуратура, общини, неправителствени организации и други). Продължителността на всяка работна среща и ще бъде в рамките на до три работни дни, реализирана по предварително изготвена програма. |
3481 | Дейност | Дейност 8 Подобряване на работата за провеждане на политиката за закрила на детето в сътрудничество и координация с държавни органи, доставчици на социални услуги и физически и юридически лица, които имат за предмет на дейност закрилата на детето чрез провеждане на работни срещи, семинари, конференции и съвместни обучения на национално и местно ниво |
3482 | Необходим финансов ресурс (общо) | 893000.00 |
3482 | Описание |
Разработването на единни стандарти за измерване на натовареността на служителите представлява сериозно предизвикателството в системата за закрила на детето и в контекста на динамиката на законодателството в тази област. Ефективното управление на натовареността на служителите и внедряването на система за разпределение на работата в ОЗД е от приоритетно значение за оптимизацията на работните процеси – на стратегическо и оперативно ниво, повишаване качеството и резултатите от дейностите по закрила, предотвратяване на текучеството и синдромът на прегарянето сред социалните работници. Създаването на стандарти за оценка на натовареността на социалните работници цели да зададе базова рамка за разработване на надежден инструмент за измерване на качествени, не само количествени показатели, при отчитате на спецификата и всички аспекти от работата в ОЗД, както и индивидуалния капацитет на служителите, произтичащ от различията в техните професионални компетентности и опит. Моделът следва да е базиран на подхода на т.нар. претеглена стойност на случаите, като разглежда натовареността на служителите като оценка на времето, необходимо за извършване на определена дейност и предполага определяне на диференцирана оценка за всеки вид случай според определен набор от критерии, в т.ч. спешност, сложност, интензитет, степен на административното/психическо натоварване. Правилното отчитане на натовареността по коефициенти е корелативно свързано с коректното оценяване и на всички останали служебни дейности и задачи, изпълнявани от служителите. За целта е необходимо разработването на процесни карти, отразяващи изчерпателно набора от специфични за конкретния вид случай дейности и създаването на система от коефициенти като измерител на еквивалент на реално изразходваното време, предварително определено за различните видове случаи, които се прилагат по еднакъв начин за всички социални работници. |
3482 | Пореден номер | 10 |
3482 | Начин на изпълнение |
За разработването и ефективното прилагане на стандарти за оценка на натовареността на социалните работници в ОЗД, е необходимо да бъде ангажиран външен изпълнител с релевантен опит, имащ за задача създаване на методика за анализ на натовареността, включваща следните компоненти: - дефиниране на индикатори за измерване на натовареността - дефиниране на източници на информация за стойностите на индикаторите - дефиниране на критерии за оценка на натовареността на ОЗД и социалните работници - събиране, обработка и анализ на информация - разработване на препоръки, свързани с натовареността - разработване на модел за оценка на натовареността, с план за действие за внедряването му. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен доставчик с обществена поръчка. |
3482 | Дейност | Дейност 9 Разработване на стандарти за социална работа (за качество, ефективност и натовареност) на служителите от отдели „Закрила на детето“ към дирекции „Социално подпомагане“. |
3483 | Необходим финансов ресурс (общо) | 1125014.33 |
3483 | Описание |
Прилагането на комплексен подход и предоставяне на интегрирана подкрепа чрез използването на всички налични ресурси на общността води своевременна и адекватно подкрепа на нуждаещите се деца и подобрява работата по превенция на децата в риск. В рамките на тази дейност се цели да се изготвят анализи, фокусирани върху: актуални проблеми, трудности и предизвикателства пред ОЗД; междуинституционалното сътрудничество в работата по случай на дете в риск и провеждане на обучения и конференции с органите по закрила на местно ниво, както и други специалисти, ангажирани с грижата за децата. Целта на дейността е да се повиши взаимодействието и сътрудничеството на представители от различните сектори, имащи отношение към работата с деца в риск и техните семейства и за изграждане на между секторни координационни връзки. Обученията, работните срещи и конференциите целят подобряване на механизмите и процедурите за взаимодействие между институциите, въвеждане на мултидисциплинарен подход при работата по случай на дете в риск, което ще подобри провеждането на интегрирани политики и механизми при решаване на конкретни случаи. В предвидени обучения ще се обхванат представители от различните сектори, имащи отношение към работа с деца в риск, към повишаване ефективността на услугите и на социалната работа, към гарантиране на правата на децата. Основните теми ще са насочени към насърчаване на взаимодействието между здравните, образователните, социалните услуги и другите институции и сектори, имащи отношение Чрез проучване ще се изведат модели за сътрудничество и добри практики за работа по случаи на: родителски конфликти, деца жертви или в риск от насилие, непридружени деца- мигранти/чужди граждани/, малолетни и непълнолетни бременни и майки, както и комплицирани случаи на деца в риск, изискващи съвместни мерки от органите по закрила. |
3483 | Пореден номер | 11 |
3483 | Начин на изпълнение |
Ще бъдат създадени два екипа от служители на ДЗД в ЦУ на АСП от по двама служителя–общо четирима експерти. Всеки екип от двама експерти ще отговаря за 14 РДСП. След изискване и получаване на информация от съответната РДСП, екипите на ЦУ на АСП ще изготвят анализ за всяка РДСП и ще изведат актуални проблеми, трудности и предизвикателства пред ОЗД/ДСП във връзка с междуинституционалното сътрудничество в работата по случай на деца в риск за работа по случаи на: родителски конфликти, деца жертви или в риск от насилие, непридружени деца-мигранти/чужди граждани/, малолетни и непълнолетни бременни и майки, както и комплицирани случаи на деца в риск, изискващи съвместни мерки от органите по закрила. След изготвяне на анализа и изведените трудности и предизвикателства за съответната РДСП, ще се провеждат срещи във всяка РДСП (общо 28 срещи за три години). Във всяка една среща ще вземат участие до 15 участници (включително двамата експерти, които отговарят за съответното РДСП). Срещите ще се провеждат на територията на съответната област в сградата на РДСП, ДСП или друга зала, осигурена от РДСП. Времетраенето на срещите ще бъде в рамките на два дни за всяко посещение в областта. Първият ден ще се проведе среща, в която освен двамата експерти от ЦУ на АСП ще вземат участие началниците на ОЗД/ДСП и служители на РДСП в областта. Втория ден в срещата ще се включат допълнително и участници от други институции на местно ниво, с които ОЗД/ДСП работи в партньорство (МВР, Община, НПО и други). Организирането на срещите в РДСП ще се осъществява от двамата експерти по проекта от ЦУ на АСП по телефон, имейл и комуникация с РДСП. Експертите от ЦУ на АСП за съответните области ще имат ангажимент и във връзка с консултиране, информиране и оказване на подкрепа на служители от ОЗД/ДСП при възникнали трудности и предизвикателства по повод междуинституционалното сътрудничество в работата по случай на деца в риск при работа по случаи на родителски конфликти, деца жертви или в риск от насилие, непридружени деца- мигранти/чужди граждани/, малолетни и непълнолетни бременни и майки, както и комплицирани случаи на деца в риск, изискващи съвместни мерки от органите по закрила. За по-оперативно реализиране на дейността и създаване на възможност за разширяване на междуинституциолното сътрудничество при оказване на подкрепа по случаи на деца в риск се предвижда закупуването на два автомобила по реда на ЗОП – по един за всеки един от екипите. При необходимост ще може бързо да се осъществява подкрепа на шестте специализирани мобилни екипа от дейност 12 при работа с комплицирани случаи на деца в риск на територията на цялата страна. В дългосрочен план използването на автомобилите ще доведе до намаляване на пътните разходи при пътуванията на служителите от ЦУ на АСП в страната с цел оказване на подкрепа на териториалните поделения. Във връзка със закупуването на автомобилите са предвидени разходи за поддръжка, в рамките на срока на проекта (три години). |
3483 | Дейност | Дейност 10 Проучване и изграждане на модели за сътрудничество и извеждане на добри практики за работа. |
3484 | Необходим финансов ресурс (общо) | 83678.92 |
3484 | Описание |
Тази дейност цели да подпомогне децата и младите хора, които напускат системата за алтернативна грижа, успешно да започнат своя самостоятелен живот и да поемат отговорност за бъдещето си, чрез осигуряването им на напътстваща подкрепа и практическа помощ, с фокус върху тяхното личностно развитие, социална адаптация, професионална интеграция и изграждане на базови умения за справяне с ежедневието. Висок процент от децата/младежите, напускащи социалните услуги за резидентна грижа нямат необходимата подготовка за независим живот и подкрепяща среда, което води до значителни затруднения в последващата им реализация, маргинализация и социална изолация, включително по-ниски доходи или безработица и ранно родителство. Чрез осигуряването им на индивидуална наставническа подкрепа от социален работник, с когото децата имат изградени доверителни отношения, децата и младежите, напускащи социалните услуги за резидентна грижа ще получат необходимите подкрепления да се адаптират успешно в новите условия, да добият нужната автономност и умения за преодоляване на ежедневните предизвикателства, да изградят значими социални взаимоотношения, да продължат образованието си, да си осигурят жилище и трудова заетост, да поддържат здравето и общото си благосъстояние, както и да развият пълния си потенциал. Важен аспект на дейността е осигуряването на децата/младежите на продължаваща подкрепа в първоначалния период, непосредствено след напускането им на резидентната грижа, характеризиращ се с висока степен на уязвимост, предвид откъсването им от обичайната среда, внезапната загуба на сигурност, защитеност и предвидимост, както и преустановяване на връзката със служителите на услугата, които често са основния източник на емоционална и практическа подкрепа за тях. Ролята на ментора е да улесни прехода им към независим живот чрез осигуряването им на помощ и съдействие в следните направления: - Информиране, консултиране, образователно и професионално ориентиране - предоставяне на децата/младежите на информация за процедури, услуги и ресурси, необходими за постигане на пълноценен живот. - Посредничество, придружаване и застъпничество - подкрепа на детето/младежа за защита и отстояване на неговите права и интереси пред различни институции и в рамките на налични правни и административни процедури. - Обучение за придобиване на практически умения за самостоятелен и независим живот - набор от неформални образователни дейности, целящи да подпомогнат децата/младежите да усвоят ключови практически умения и компетентности за личностен растеж и реализация, за организация и планиране на бита и свободното време, за придобиване на финансова грамотност, за намиране и запазване на работа, за получаване на медицински и подкрепящи услуги и за изграждане на положителни социални взаимодействия. - Психо-социална подкрепа – тази подкрепа цели да подпомогне децата/младежите да анализират своя опит, да разкрият своите силни и слаби страни и да консолидират своите умения за независим живот чрез включване на обратна връзка, напътствия и съвети. Менторът насърчава и фасилитира процесите на вземане на самостоятелни решения и поемане на лична отговорност, подпомага изграждането в младия човек на положителен образ за себе си и увереност в собствените си възможности, за формулиране на лични цели и планиране на начини за постигането им, за мобилизация на личния ресурс за справяне със затруднения и стресови ситуации. |
3484 | Пореден номер | 12 |
3484 | Начин на изпълнение | Пилотно, услугата ще стартира в райони от страната с най-висок брой социални услуги за резидентна грижа за деца и младежи над 14-годишна възраст. Предвижда се менторската подкрепа да се осъществява от социален работник от отдел „Закрила на детето“ към Дирекция „Социално подпомагане“ по настоящия адрес на детето/младежа. Менторската подкрепа започва не по-късно от 6 месеца преди датата на напускане на социалната услуга за резидентна грижа и продължава за период от минимум една година. Между ментора и детето/младежа се провеждат регулярни срещи на седмична база, с продължителност минимум 2 часа. При необходимост, се организират извънредни срещи. В допълнение на индивидуалната работа се предвижда организиране на групови менторски сесии от информационно-консултативен и обучителен характер, както и сформиране на групи за взаимопомощ и подкрепа. Определената обща продължителност за работа с всяко дете/младеж е до 15 часа/месечно, респективно – 180 часа годишно. Щатната численост, необходима за обезпечаване на дейността е общо 6 ментора, всеки от които работи с до 4 деца. |
3484 | Дейност | Дейност 11 Подкрепа за професионална интеграция и подготовка за самостоятелен живот на децата и младите хора, които напускат системата за алтернативна грижа чрез осигуряване на специалисти/ментори към отделите „Закрила за детето“. |
3485 | Необходим финансов ресурс (общо) | 9624089.75 |
3485 | Описание |
В последните години се наблюдава тенденция към зачестяване на случаите, в които се налага социалните работници да осъществяват дейността си в извън работно време (събота и неделя, официални празници). Наблюдава се и увеличение в броя на децата, за които е необходимо социалните работници да пътуват до чужбина и след това да ги придвижат до определени институции и услуги. Нараства и броят на лицата, за които се налага в извънработно време социалните работници да посредничат за придвижването и настаняването им в социални услуги/институции. Засилената миграция, повишеният брой български деца, които попадат в чуждите социални системи, предприеманите социални услуги спрямо тях и последвалото им репатриране в страната, продължаващата работа с непридружени деца, търсещи и/или получили закрила, както и зачестяващите случаи на репатрирани възрастни лица в безпомощно състояние, обуславят необходимостта от увеличаване и укрепване на ресурса на социалните работници от гледна точка на тяхната мобилност и предприемане на спешни мерки. Съществуването на екипи от социални работници, които да са на денонощно разположение ще отговори и на ясно дефинираните проблеми с работното им време и необходимостта от предприемане на спешни действия за закрила на деца и възрастни в критични/рискови ситуации. Не на последно място трябва да бъде посочен и проблемът, свързан с отчетената през последните години устойчива тенденция към зачестяване на случаите на деца в риск, налагащи социалните работници да осъществяват и нови дейности, произтичащи от съдебни решения, с оказване на съдействие при осъществяване . Всичко това обуславя и необходимостта от увеличаване и укрепване на ресурса на социалните работници от гледна точка на тяхната мобилност и предприемане на спешни мерки. Съществуването на екипи от социални работници, които да са на денонощно (24 часово) разположение ще отговори и на ясно дефинираните проблеми с работното им време и необходимостта от предприемане на спешни действия за закрила на деца в критични/рискови ситуации. Естеството на работата на мобилните екипи, реализирана основно на терен в различни населени места на територията на съответната област и обезпечаване възможността за 24/7 спешно реагиране на сигнали за деца в непосредствен риск за живота и здравето, изисква осигуряването на общо 6 автомобила по 1 на екип, оборудвани за безопасно транспортиране с детски столчета за кола – х 1 комбинирано за всеки автомобил. |
3485 | Пореден номер | 13 |
3485 | Начин на изпълнение |
Пилотно, ще бъдат сформирани 6 специализирани екипа за мобилна работа с деца в риск, ситуирани в ДСП – Пловдив, Варна, Русе, Бургас, Стара Загора и Благоевград, обслужващи райони с изчислена най-висока степен на уязвимост на населението при недостиг на кадрови ресурс. След апробиране на модела и приключването на проекта, ще се търсят възможности екипите да бъдат включени в структурата на АСП, както и за създаването на специализирани екипи и в други области на територията на страната. Специализираните екипи ще функционират при денонощен сменен режим на работа за осъществяване на междуинституционално взаимодействие, посредничество и директна социална работа по посока осигуряване на спешна закрила и защитена среда на нуждаещи се деца и лица в ситуация на непосредствен риск, в съответствие с действащото законодателство и в рамките на правомощията. За обезпечаване непрекъснатост на работния процес е необходимо щатната численост за всеки екип да е общо 10 броя служители, от които 1 ръководител на екипа и 9 социални работника, назначени по трудов договор за периода на действие на проекта, осъществяващи дейността при сменен режим на работа и сумирано изчисляване на работното време. Предвижда се специализираният екип да реагира на спешни сигнали, постъпили чрез АСП, териториалните поделения на АСП, ДАЗД, Национална система 112, МВР, МВнР, ГД Гранична полиция, лечебни заведения и социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа, както и други институции при необходимост. Ръководителят на екипа е ангажиран с организиране на цялостната дейност в звеното, в т.ч. провеждане на въвеждащи обучения и регулярни екипни срещи, изготвяне на месечни графици за дежурства, оценка и разпределение на постъпилите сигнали, взаимодействие и координация с други институции, както и предоставяне на методическа подкрепа и съдействие на служителите при изпълнение на текущите им задължения. С оглед обезпечаване на информационна свързаност между служителите в звеното и интегритет на данните между отделните звена, се предвижда адаптиране и използване на изградена и налична към момента уеб-базирана платформа в облачното пространство на АСП, което ще създаде условия за въвеждане, съхраняване и обмен на работна документация в единна база данни, при спазване на политиката по мрежовата и информационна сигурност на Агенцията. За реализиране на дейността е необходимо за специализираните екипи да бъдат обособени работни места, с осигурено техническо оборудване (работна станция, преносим компютър и принтер), мобилни устройства – по два на екип, предназначени за ползване от дежурните служители и ръководителя на екипа, както и текущи разходи за консумативи и осигуряване на условията по чл. 140 от КТ във връзка с полагания нощен труд. Във връзка със закупуването на шестте автомобила са предвидени разходи за гориво, поддръжка, сервизно обслужване и ремонтни дейности в рамките на срока на проекта. |
3485 | Дейност | Дейност 12 Сформиране и обезпечаване дейността на 6 специализирани екипа за мобилна работа с деца в риск. |
Прикачени Технически спецификации: |